Skip to main content

Als hij een paar jaar geleden niet expliciet in contact was gekomen met ‘mensen met afstand tot de arbeidsmarkt’, had Michel Kokshoorn nu niet aan het roer gestaan van zijn communicatieplatform bjzndr.

“Ik ben destijds betrokken geraakt bij een lokaal project voor arbeidsmatige dagbesteding in Nootdorp, waar ik toen nog woonde. Echt (samen)werken met mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, dat was nieuw voor me.”, legt Michel uit. “Maar ik kreeg er wel energie van! Al snel bedacht ik me: waarom niet proberen om dat te combineren met mijn communicatieroots? Zo ontstond het idee om samen met ‘mensen met afstand tot de arbeidsmarkt’ communicatieprojecten beet te pakken. Als zelfstandig platform, naast mijn werk als communicatieprofessional en account director bij KR Communicatie.”

Met lokale mensen aan de slag voor lokale opdrachtgevers. Met behulp van een eigen netwerk van creatieve professionals, die ook graag een steentje bijdragen aan de maatschappij. Dat was het uitgangspunt. Daar hoorde een naam bij die deze ambities nadrukkelijk onderstreept, vond Michel: bjzndr communicatie. Een bijzondere naam voor een bijzonder netwerk van communicatieprofessionals.

De ambities reiken ver. En het aantal opdrachtgevers groeit gestaag. “Bedrijven vinden het tof dat we bij onze projecten proberen om daar waar het kan ‘mensen met afstand tot de arbeidsmarkt’ in te schakelen. Een vreselijke typering overigens. Want de afstand van de werkgever tot deze ‘werkwillenden’ is vaak groter dan andersom. Onze werkwillenden willen juist wel. En dan hebben we het over mensen met een fysieke beperking of statushouders, maar bijvoorbeeld ook 60-plussers die ongewild aan de kant zijn komen te staan. Iedereen die wil werken, geven wij graag een steuntje in de rug.”

Inmiddels werkt bjzndr voor opdrachtgevers als Bibliotheek Oostland, Probiblio, Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond, FNV Maatwerk en Buddy Netwerk. Voor dit jaar verwacht Michel een substantiële verdere groei. “De ambitie is om zowel het netwerk communicatieprofessionals als dat van werkwillenden verder uit te breiden. Dusdanig dat bjzndr op termijn misschien wel een keurmerk of label kan worden.”, zegt Michel. “Zodat onze werkwillenden en onze communicatieprofessionals, maar vooral ook onze opdrachtgevers allemaal kunnen zeggen: wij zijn bjzndr.”

bjzndr communicatie

Michel Kokshoorn
Oudelandsedijk 5
3241 LL Middelharnis
06 53 880 925
michel@bjzndr.nl
www.bjzndr.nl